PRODUKTY:

Postaw na kreatywność i wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klientów.



Wyobraź sobie tylko: właśnie kończysz malowanie. Wygląda świetnie i Twoja klientka jest bardzo zadowolona. Wszystko co pozostało do zrobienia to tylko przyjąć należność za wykonaną usługę. Jednak przed ostatecznym spotkaniem z klientką i rozliczeniem się przy odbiorze Twojej pracy i powiedzeniem sobie do widzenia przygotuj album, w którym udokumentujesz swoją pracę. Zbierz do niego próbki kolorów i pięknie je wkomponuj pomiędzy zrobione zdjęcia pomieszczeń w których kolory te były wykorzystane. Pomiędzy nimi możesz umieścić zdjęcia z kolejnych etapów robót , a na ostatniej stronie albumu skompletuj podpisy i życzenia wszystkich swoich pracowników, którzy uczestniczyli przy pracach. Kiedy klientka wręczy ci zapłatę ty wręczysz jej album.
Jak uważasz co klientka od teraz będzie mówiła o Tobie. Na pewno dzięki temu będzie o wiele lepiej oceniała Twoją firmę i polecała ją swoim znajomym. Klienci są coraz bardziej wymagający i tylko jednorazowe usatysfakcjonowanie klienta nie jest wystarczające po to aby pozostał naszym lojalnym, stałym kontrahentem w biznesie na wiele kolejnych lat.

SKORZYSTAJ Z KILKU PROFESJONALNYCH RAD:

  1. Zadawalaj wszystkich swoich klientów.
              - upewnij się, że dotrzymujesz swoich obietnic i jesteś w stanie dobrze wykonać podstawowe usługi.
              - zawsze pytaj: czy moja praca jest taka jaką sobie państwo życzą lub się spodziewali.
              - zrób ankietę dla swoich klientów z oględzin. Upewnij się, że odpowiedzi nie powinny być dla nich trudne. Cztery lub pięć pytań
                powinno wystarczyć. Zostaw miejsce na uwagi i wyciągnij wnioski.
  1. Dowiedz się co robi Twoja konkurencja.
              - naucz się wszystkiego o Twoich lokalnych konkurentach.
              - dowiedz się co oni robią dla swoich klientów. To jest odpowiednie i dopuszczalne aby wykorzystać ich kryteria do badania
                 rynku usług.
  1. Dowiedz się czego oczekują Twoi klienci.
              - Ty i zatrudnieni przez Ciebie pracownicy wykorzystując bezpośredni kontakt z klientem jesteście w stanie dowiedzieć się
                 czego tak naprawdę oczekują dzisiaj klienci.
              - za każdym razem kiedy macie szansę angażujcie Waszych klientów w dyskusję czego oczekują i potrzebują. Jeśli odkryjecie
                 coś, co możecie dla nich dodatkowo wykonać, zróbcie to jak najlepiej .
              - bądź otwarty na pomysły klientów.
  1. Zaskakuj i zachwycaj.
              - jeśli Twoim celem będzie zaskakiwanie i zachwycanie każdego z Twoich klientów, wówczas osiągniesz o wiele szybsze tempo
                 rozwoju niż inni.
              - spisz w formie deklaracji wszystkie wytyczne swojej misji i co dzień przeglądaj je przypominając sobie jak szczególnie ważny
                 dla ciebie jest dobry serwis który chcesz świadczyć klientom.

Oto kilka metod jak „zaskakiwać i zachwycać” swoich klientów:

              • Podziękuj klientowi za to, że mogłeś dla niego pracować pisząc to własnoręcznie w formie notatki na fakturze lub wysyłając mu
                 specjalne podziękowanie. W porównaniu z przesłanym e-mailem , odręczna osobista notatka ma nadzwyczajny i
                 niepowtarzalny wpływ.

              • Wykonaj telefon po jakimś czasie od skończenia pracy z pytaniem: czy wszystko jest w porządku i czy wciąż jest zadowolony z
                 twojej pracy. Kiedy dzwonisz zapytaj również o jego rodzinę i pozdrów ją.

              • Co jakiś czas poinformuj swojego klienta telefonicznie lub e-mailem o sobie lub o jakiejś sprawie o której razem rozmawialiście.

              • Bądź ciepły, serdeczny, miły i podekscytowany tym, że możesz dla niego wykonywać usługę. Twój entuzjazm powinien się
                 udzielać twojemu klientowi.

              • Stwórz najlepszy system usuwania błędów lub poprawek. Upewnij się, że dopóki klient nie będzie zadowolony z rozwiązania
                 problemu nie możesz go opuścić.

Jeśli chcesz być rozpoznawany z wyjątkowego świadczenia usług musisz być kimś wyjątkowym w rozmowie z klientem. Oznacza to, że musisz słuchać uważnie wskazówek, których udzielają ci klienci. Wówczas będziesz mógł znaleźć twórcze drogi dając im coś czego oni się nawet nie spodziewają. Zawsze słuchaj w jaki sposób rozmawiają , zwróć uwagę na barwę ich głosu oraz na ich mowę ciała aby być pewnym czy we właściwy sposób oceniasz ich reakcje.

Autor artykułu. Laurie Brown
Intenational trainer and consultant
wykonanie: PIRANIA Studio